luni, 27 ianuarie 2014

Cum a inceput goana dupa...AROME !



                        12 aprilie 2010; ora11:22.  Intru in casa. Nimic nu poate fi mai reconfortant pentru om decat gradinaritul. E drept, solicita ceva efort fizic, dar e sanatate, va spun ! Deja am vise mari pentru gospodaria asta. Mi-ar place sa fiu inconjurata de oameni multi si fericiti. As face aici o pensiune agroturistica. Da..., dar chiar si cu asa-zisele fonduri europene, tot ai nevoie de un capital. Nu stiu, eu tot as face ceva cu mirosul asta viu de tara. Bunica zicea ca mama ei ii punea sa doarma pe saltele umplute cu fan, era sanatos, zicea dansa. Eu as face bucuria asta mai multor oameni, as incerca sa ii reimprietenesc cu natura. As putea face asta si in gradina. Da, dar sa vina dansii pana aici, la Buzau, pe drumurile astea impracticabile ....cine...? Si daca as duce la dansii saltelele? mmm Cam mari, ar fi dificil de transportat...sau poate niste saci mai mici cu fan, niste perne chiar ...cu flori inmiresmate uscate natural la umbra ca sa isi pastreze mirosul..Nu? Ar fi ceva !
                        Cam asa am constientizat ce mi-ar place sa fac. Asa a inceput sa imi creasca curiozitatea pentru plantele aromatice. Am atacat cartile vechi ale bunicii ...gen, "Plantele medicinale si aromatice de la A la Z" de Ovidiu Bojor. Am inceput sa citesc parca nici nu auzisem de ele pana atunci. Ba da, auzisem, dar nu le dadeam atentie.
                        Momentul era prielnic unui inceput. Primele plante tocmai incepeau a-si deschide florile. In gradina din spate deja era covoras multicolor. Le-am mirosit...erau parfumate, raspandeau prospetime. Am adunat un snop, le-am intins pe o coala alba de hartie si cand am stabilit ca erau bine uscate, am cusut o fata mica de perna si le-am indesat in ea. Iata cum s-a incropit un puisor inmiresmat pe care am si dormit in seara aceea si in urmatoarele multe de atunci inainte.







                        Am inceput sa ma interesez despre plantele de sezon, cele ce aveau ca perioada de inflorire lunile aprilie-mai. Ratasem florile de gherghin, asa ca, am pandit cu atentie socul si salcamul.






                         De aici inainte urmeaza o perioada foarte aglomerata. Infloreste cimbrisorul,

 pandim musetelul pentru ca are o perioada scurta in care poate fi cules (am sa revin cu detalii precise pentru fiecare planta in parte),

intre timp ingrijim menta, si celelate culturi de plante din gradin (cum ar fi busuiocul si galbenelele).


                          
De asemeni rasadurile de plante aromatice (salvia, levantica, roinita si maghiranul) nu trebuie sa duca lipsa de atentie.





                               Mama primeste incantata vestea despre initiativa mea si ma incurajeaza cu asigurarea de petale de trandafir (nu cred ca are cineva arome si culori mai diverse de trandafir decat ea)

si flori de levantica (pentru ca pe cea din cultura mea nu o pot exploata decat peste un an).

                             Incet, incet se deschide teiul, infloresc si toate celelalte plante raspandite pe frumoasele coline din imprejurimile casei.
                            

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu